Δευτέρα 24 Νοεμβρίου 2008

Κινητή τηλεφωνία – υποχρεωτική υπερκατανάλωση τηλεφωνικών συσκευών

Η κινητή τηλεφωνία και οι πρακτικές των εταιριών για να αυξήσουν τους πελάτες και τα κέρδη τους είναι το θέμα αυτού και μερικών από τα επόμενα posts.

Η ιδέα ψηλό πάγιο – δωρεάν συσκευή είναι μια εφεύρεση των εταιριών που μας “υποχρεώνει” να αλλάζουμε τηλεφωνική συσκευή κάθε χρόνο και μας δένει με την εταιρία (στην Ελλάδα για ένα χρόνο, στο εξωτερικό περισσότερο: οι συσκευές που παίρνεις δωρεάν με συμβόλαιο είναι κλειδωμένες στο δίκτυο της εταιρίας που τις προσφέρει) και μας προκαλεί να μιλάμε περισσότερο.
Τη συσκευή φυσικά την πληρώνουμε με δόσεις μέσω του παγίου όμως δεν μπορούμε να κάνουμε κι αλλιώς αφού ως πρόσφατα δεν μας έκαναν έκπτωση την τιμή της συσκευής από το πάγιο. Αν επιλέγαμε συμβόλαιο χωρίς πάγιο οι χρεώσεις ομιλίας ήταν φωτιά. Επίσης η τιμή λιανικής μιας συσκευής ορισμένες φορές (πιο συχνά παλαιότερα) από 12 φορές το πάγιο με το οποίο την παίρνεις δωρεάν. Αυτό γίνεται γιατί οι εταιρίες υπερτιμολογούν τις τιμές σκέτης συσκευής με σκοπό να προσελκύσουν πελάτες συμβολαίου. Για παράδειγμα έστω ότι θέλετε να αγοράσετε μια συσκευή που προσφέρεται σε κάποιο δίκτυο έναντι 399ευρώ. Έστω πως το πάγιο με το οποίο κάποιος μπορεί να την αποκτήσει "δωρεάν" είναι 30€. 30*12= 360€ οπότε σας συμφέρει να συνάψετε συμβόλαιο ενός έτους όπως και κάνετε. Αν μασήσετε την κάρτα SIM και δεν κάνετε καμία άλλη χρέωση μπράβο! είστε κερδισμένοι. Ακόμα πιο κερδισμένοι είστε αν βάλετε τη SIM σε μια συσκευή και μιλήσετε ακριβώς όσος είναι ο δωρεάν χρόνος σας. Όμως προσοχή. Αν θέλετε να διακόψετε τη σύνδεση πρέπει να ενηερώσετε την εταιρία 1 μήνα πριν το τέλος του δωδεκάμηνου συμβολαίου. Η πλειοψηφία το ξεχνάει αυτό και πληρώνει 13 ή και 14 πάγια για τη συσκευή. Έτσι η “τιμή” ανέρχεται στα 390€ ή ακόμα και τα 420€. Επίσης μεγάλο ποσοστό χρησιμοποιεί την κάρτα και πέρα από το δωρεάν χρόνο ή στέλνει χρεώσιμα μηνύματα. Τέλος ένα ποσοστό δεν θα διακόψει τη σύνδεση και θα γίνει καλός πελάτης, Έτσι συμφέρει την εταιρία να προκαλέσει τους πιθανούς πελάτες σε σύναψη συμβολαίου.
Πρόσφατα η wind ανακοίνωσε ότι κάνει έκπτωση την τιμή της δωρεάν συσκευής στα επόμενα 12 πάγια. Αυτό ουσιαστικά επιτρέπει στον πελάτη να επιλέξει αν θα αγοράσει συσκευή ή όχι κρατώντας ταυτόχρονα τα λεπτά ομιλίας που θέλει. Θυμίζει εποχές δεκαετίας ΄90 οπότε και είχε ανακοινωθεί πως τα προγράμματα συμβολαίου με τις δωρεάν συσκευές θα τερματιστούν. Έτσι και έγινε, όμως αυτό κράτησε για πολύ λίγο και οι εταιρίες επανήλθαν στην προηγούμενη πρακτική, όμως πλέον με μικρότερα πάγια και λιγότερη επιδότηση. Μένει να δούμε αν θα ακολουθήσουν και οι άλλοι δύο παίκτες και θα έχουμε να κάνουμε με ένα πιο καθαρό σύστημα χρεώσεων ή αν θα είναι ένα πυροτέχνημα.

1 σχόλιο:

ονήσιλος παυλίδης είπε...

mmm πολυ ενδιαφερον. αρα συμφερει να παω να παρω ενα καλο κινητο τζαμπε, να κανω συνδεση ενα χρονο, να φαω το δωρεαν χρονο ομιλιας, να διακοψω το συμβολαιο και να μου μεινει το κινητο. σωστα;